Regelement/huisregels

Communicatie gebruik kerk en zalen

Ons kerkgebouw en de zalen in ’t Leerhuus  zijn een plek om samen te komen en elkaar te verbinden. Naast de erediensten in de kerk vinden er kerkelijke activiteiten plaats in ’t Leerhuus.

Overal waar we samen komen en gebruik maken van mogelijkheden en middelen gelden afspraken. Zo is het niet anders binnen ons kerkgebouw. Onderstaand een overzicht van afspraken en regels die gelden bij het gebruik van ruimten in het kerkgebouw.

Rol van de koster en kerkbeheer:

De koster is als gastheer aangesteld om het gebruik van de kerkzalen in goede banen te leiden. Daarmee is hij (of diens plaatsvervanger) het centrale aanspreekpunt.

Het volgende wordt oa verzorgd:

• Het openen en sluiten van het gebouw;
  • Het gebruiks gereed maken van het kerkgebouw en/of de kerkzalen voor activiteiten;
  • Het opstellen van apparatuur en het bedienen van de technische installaties alsmede de media bediening; (waar nodig samen met diegene die wat organiseert)
  • Toewijzing van de zalen;
  • Verzorgen van koffie en of thee;

Gebruik zalen ’t Leerhuus:

De kosters beheren de agenda van de kerkzalen, zei leggen daarin centraal de reservering van zaalruimte vast. Zalen kunnen vooraf worden gereserveerd, bij voorkeur een week van tevoren. Dit kan bij de kosters of personen van het kerkbeheer rechtstreeks, via mail of telefoon. Zonder reservering is gebruik van zaalruimte niet mogelijk. Degene die de zaalruimte reserveert is het aanspreekpunt. Bij de reservering van zaalruimte aangegeven om hoeveel personen het gaat en of er ook koffie of thee gewenst is. De koffie en thee wordt verzorgd door de koster. Indien voor het gebruik van zalen of de kerkzaal ook ondersteunende materialen moeten worden geplaatst of opgehangen is het gewenst dat dit van tevoren wordt afgestemd. Elkaar informeren versterkt de samenwerking zonder verrassingen.

Gebruik en opstelling meubilair:

Als voor een activiteit in de zalen of kerk de opstelling van het meubilair moet worden veranderd, wordt dit geregeld met de koster. De koster kan degene die de zaalruimte heeft gereserveerd vragen om daarbij te assisteren. Na gebruik dienen de mensen die gebruik hebben gemaakt van de zaal of kerk deze weer in oorspronkelijke staat op te leveren.

Annuleren of wijzigen van reservering zaalruimte:

Als er veranderingen zijn in vergaderdata, vervallen vergaderingen of reservering van apparatuur dient dit gemeld te worden. Liefst 2 dagen van te voeren. Het biedt de mogelijkheid om anderen de ruimte of apparatuur alsnog aan te bieden.

Mocht u gebruik willen maken van de kerk en/of de zalen voor een bijeenkomst, zangavond of iets dergelijks, dan graag tijdig, een week van tevoren, doorgeven aan de kosters en/of kerkbeheer.

Mocht u gebruik willen maken van de media tijdens een bijeenkomst, zangavond of iets dergelijks, dit dan vroegtijdig, bij voorkeur een week van tevoren, doorgeven aan Jan Hofmeijer. (06-20007175) of via mail j.hofmeijer@hervormdoosterwolde.nl

Contactgegevens kosters:

Koster@hervormdoosterwolde.nl